На сучасному етапі розвитку українського суспільства, модернізації системи освіти та введення нових освітніх стандартів значно зростає роль не тільки вчителя, а й адміністратора закладу загальної середньої освіти: підвищуються вимоги до його особистісних і професійних якостей. Керівник школи має бути не просто професіоналом, а лідером і справжнім агентом змін: інноватором, психологом, освітнім менеджером і фасилітатором.
Олена Олександрівна Лавренко працює директоркою Бахмутського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа I-III ступенів № 11 – багатопрофільний ліцей» Бахмутської міської ради Донецької області з 2020 року, за цей період вона брала участь у державній програмі «Спроможна школа для кращих результатів», слідкувала за процесом модернізації одного з найстаріших закладів освіти Бахмутської територіальної громади, стала переможцем міського конкурсу бюджету участі з проєктом «STEM-лабораторія», який був вдало реалізований у закладі. Введення воєнного стану в Україні через агресію Росії створило нові виклики для освітян Бахмута, а для директорки НВК № 11 це був справжній екзамен, який Олена Лавренко склала на «відмінно», бо чудово усвідомлювала, що зруйнована будівля закладу не кінець, а лише початок шляху до змін. Враховуючі всі виклики, які постали перед колективом після евакуації, Олена Олександрівна як управлінець налагодила ефективну кадрову політику та створила належні умови для формування особистості здобувачів освіти. Під її керівництвом робота педагогічного колективу максимально націлена на виховання свідомого громадянина, який володіє почуттям власної гідності, усвідомлює цінність свободи та демократії, має громадську позицію, поважає права та свободи кожної людини, вміє реалізовувати та захищати свої права.
З 2024-2025 навчального року Лавренко Олена Олександрівна опікується роботою освітнього хабу «З Бахмутом у серці» в Києві, де організовує заходи для учнів із родин ВПО, пліч-о-пліч із колегами проводить тренінги з емоційної підтримки, робить все можливе, щоб підтримку дружньої родини Бахмутської громади відчули всі, хто цього потребує. Кожен день своєю працею вона доводить, що тільки справжні лідери та патріоти можуть об’єднувати навколо себе однодумців і творців змін, демонструвати всім свою відданість справі, національну солідарність і віру в перемогу над ворогом.
Вчитель біології закладу загальної середньої освіти Бахмутського НВК№ 11- Вікторія Бак є не тільки талановитим вчителем-методистом вищої категорії, авторкою власних посібників і наставницею учнів-призерів Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН, а й громадським активістом.
Багато років вона очолює Центр Гуманної Педагогіки у м. Бахмут, регулярно бере участь у міжнародних конференціях з питань виховання дітей за методикою Шалви Амонашвілі. Як тільки у 2014 році почалися активні військові дії на території Донецької області, Вікторія Бак стала волонтеркою Громадської організації «Бахмут Український». Разом із іншими активістами протягом 8 років вона бере активну участь у житті міста: регулярно організовує допомогу воєнізованим підрозділам України, виготовляє маскувальні сітки та маскхалати.
Вікторія Федорівна постійно піклується про поранених і хворих бійців у військовому шпиталі та міських лікарнях, організовує чергування біля важкопоранених, допомагає з приготуванням їжі та збиранням теплого одягу. Співпрацює з представниками благодійного фонду «Карітас» для надання допомоги малозабезпеченим дітям. Завдяки її невтомній роботі налагоджено роботу пунктів видачі гуманітарних наборів для населення міста.
За період військового вторгнення ворога на територію нашої держави, Вікторія Федорівна Бак не припиняє своєї щоденної роботи на своєму «волонтерському фронті» милосердя, робить усе можливе, щоб протягнути руку допомоги тим, хто не втрачає надію в очікуванні перемоги ЗСУ над російськими загарбниками.
У житті Олександри Михайлівни найголовнішою стала школа, складно пригадати той день, коли вона вперше стала мріяти про професію вчителя, але це точно було її виважене рішення. До проблем школи вона була не байдужа завжди: і тоді, коли переглядала кінострічки, де змальовували шкільні трагічні історії підлітків, і тоді, коли спостерігала та міркувала про покращення уроків у власній школі. Олександра завжди була впевнена, що лише вчитель може зробити кожен день у школі особливим і цікавим, навчити любити сам процес навчання, мотивувати до самоосвіти. Як класний керівник постійно співпрацювала з учнями та їх батьками, робила все, щоб краще розуміти індивідуальні особливості учнів свого класу, якісно організувати позакласну виховну роботу, виховувати в своїх учнів не тільки інтерес до спорту, а й толерантність, патріотизм, повагу до батьків, шанобливе ставлення до звичаїв та традицій українського народу. Кожен навчальний рік був новим кроком до успіху, кроком до пізнання та опанування нових і сучасних форм викладання.
Через збройну агресію Росії та введення воєнного стану в Україні життя Олександри Михайлівні Шакалової змінилося кардинально: рідне місто Бахмут було зруйноване, проведення уроків фізичної культури для неї стало можливим лише в дистанційному форматі, а весь свій вільний час вона присвятила волонтерській справі.
Як вчитель ВПО та патріот своєї батьківщини, вона усвідомила свій громадянський обов’язок допомагати тим, хто опинився у скрутній ситуації, тому стала активно займатися громадською роботою в місті Кривий Ріг, де очолила керівництво освітньої локації «З Бахмутом у серці». Олександра Михайлівна та її команда вирішують важливі соціальні питання, об’єднують людей навколо спільних цінностей, надають підтримку внутрішньо переміщеним особам, забезпечують гуманітарну допомогу, допомагають бахмутянам адаптуватися на новому місці та сприяють їхньому інтегруванню в нові громади. Разом із колегами та волонтерами вони організовують для дітей ВПО та їх родин різноманітні заходи, надають консультації, проводять тренінги для відновлення ментального здоров’я.
Щоденна праця з учнями, відповідальне ставлення до своїх громадських обов’язків і волонтерська діяльність, – усе це є внеском Олександри Михайлівни у спільну справу, що наближає всіх до омріяної Перемоги над ворогом.
Більшість педагогів НВК № 11 з перших днів повномасштабного вторгнення загарбників на територію України почали активно займатися волонтерством.
Однією з них є вчителька фізичної культури Наталя Шовкопляс, вона разом із командою однодумців організовували волонтерську роботу, допомагали рідній країні та її громадянам усіма можливими засобами.
Разом із БФ «Спалах» на Західній Україні вони разом із членами своїх родин допомагали розвантажувати гуманітарні грузи, сортували та пакували товари, видавали продовольчі та медичні товари переселенцям, збирали вантажі для воїнів ЗСУ.
Вишиванка – символ приналежності до роду, який також є оберегом та символізує любов, сім'ю, вірність, благополуччя та процвітання. Вишиванка має величезне значення для кожного українця не лише як елемент святкового, народного одягу, а і як складова українського культурного надбання.
В освітньому осередку при гуманітарному центрі підтримки бахмутян "З Бахмутом у серці м. Кривий Ріг" вчителька фізичної культури НВК №11 Олександра Шакалова разом із колегами провела захід до Дня вишиванки "Вишиванка - генетичний код нації" для дітей віком 6-10 років.
Під час зустрічі діти розглядали національний одяг українців – вишиті сорочки. Виконуючи різноманітні ігрові завдання, дізналися про традиційні кольори та різноманітні візерунки, якими прикрашають вишиванки, а також із захопленням подивились презентацію про історію виникнення свята. Наприкінці заходу діти змогли власноруч втілити свої мрії та бажання у виготовленні вишиванки.
Щороку, третього четверга травня Україна святкує Всесвітній день вишиванки.
В освітньому осередку гуманітарного центру підтримки бахмутян "З Бахмутом у серці м.Одеса" учителька Бахмутського НВК №11 Ангеліна Алексєєнко провела для дітей виховний захід "Вишиванка - генетичний код нації".
За допомогою інтерактивних відео та різноманітних цікавих матеріалів діти дізналися не лише про те, як виникла вишиванка, а й про особливості української вишивки від давнини до сучасності.
Юні бахмутяни розгадували кросворд, розмальовували рушник різноманітними орнаментами, відчули себе дизайнерами та дизайнерками, моделюючи свою власну вишиванку. Також складали пазл «Вишита мапа України», який показав у повній красі різноманіття оздоблень і кольорів, характерних для певного регіону. Завдяки активним та чудовим дітям захід промайнув весело і цікаво.
Отже, носіть вишиванки з гордістю, тому що це – наша історія та культурне надбання нашого народу!
У м. Київ на базі громадського простору Vcentri Hub: Оболонь стартувала підготовка учнів 11 класів до НМТ з математики.
Кожного тижня заняття будуть проводити досвідчені та кваліфіковані вчителі математики закладів Бахмутської громади, а серед них педагоги НВК 11 Ірина Стецюра та Тетяна Ніколаєва.
На першому занятті учні змогли не тільки надолужити об’ємний матеріал, поставити питання, які виникли в них під час підготовки до тесту, а й обмінятися думками, поспілкуватися з однолітками з рідного міста. Підготовка до тесту триває.
6 травня, напередодні пам’ятної дати, в освітніх осередках при центрах підтримки бахмутян у Дніпрі та Харкові вчительки НВК 11 Альона Жукова-Якубчак та Наталя Полякова разом із колегами провели для дітей нашої громади майстер-клас із виготовлення символу пам'яті – червоного маку.
Діти виготовили квіти і створили панно у вигляді мапи України, як символ вільної, незалежної, сильної, мирної держави.
До виготовлення квітки пам‘яті у Харкові долучився науковий співробітник Бахмутського краєзнавчого музею Михайло Топило, який розповів присутнім педагогам та дітям історію виникнення символу Дня пам'яті та примирення.
У Дніпрі свою фізичну загартованість, кмітливість діти показали під час спортивної естафети, яку організували педагоги закладу позашкільної освіти Бахмутскього ЦТКЕ Тетяна Блінова, Тетяна Гончарова та Євгенія Скирда. Батьки дітей теж приєдналися до участі у змаганнях. Як завжди діти отримали цінні подарунки, а головне гарний настрій від спілкування та сумісної роботи.
У центрі підтримки бахмутян «З Бахмутом у серці м.Дніпро» готуються до Великодня. В українців дуже в пошані це свято, до нього прибирають будинок та накривають багатий стіл, на який обов'язково ставлять крашанки та паски. Напередодні свята наші маленькі бахмутяни розписали яйця технікою декупаж та розмалювали великодні пряники солодкими різнокольоровими помазками. Цікаві майстер-класи організували вчителі Бахмута, а серед них учителька української мови НВК№11 Альона Жукова-Якубчак.
За традицією діти отримали подарунки та солодощі.
На базі освітнього центру підтримки бахмутян у м. Харків пройшла інтерактивна зустріч "Подорожуємо з весною", який провели педагоги Бахмута, а серед них асистент педагога НВК 11 Наталя Полякова.
Під час подорожі діти та дорослі залюбки пригадували прикмети весни, розгадували весняні загадки та ребуси.
В ігровій формі діти познайомилися із музикою весни та палітрою оркестрових інструментів.
Під час казкової подорожі в країну музики діти почули багато цікавого, а ще - спробували себе в ролі справжніх музикантів, зробивши перші кроки гри на скрипці та загравши в шумовому оркестрі.
Всі учасники отримали найприємніші враження від заходу.
Серед традиційних свят в українській культурі є свято Великодня. Воно вважається найсвітлішим, найважливішим святом весни.
В освітньому осередку підтримки бахмутян в Дніпрі напередодні свят для дітей Бахмутської громади педагоги Бахмута, серед яких була вчителька української мови та літератури НВК11 Альона Жукова-Якубчак, організували творчу майстерню з розмальовки великодніх яєць та пряників.
Крім того, школярі познайомилися з традицією святкування Великодня в інших країнах, згадали обряди та звичаї свята в Україні. Традиція розмальовувати писанки є практично у всіх народів, бо яйце завжди символізувало нове життя. Зустріч із друзями, ігри та забави принесли дітям святковий настрій та позитивні емоції.
20.05.2023 року в освітньому осередку «Я повернуся _БАХМУТ Київ» вчителі НВК №11 Вікторія Кушнір та Олена Задніпровська провели заняття «Школи майбутніх першокласників» для дітей Бахмутської міської територіальної громади.
У дивовижній подорожі разом із казковими героями діти познайомилися з буквами алфавіту, відгадували загадки, вивчали віршик, пісеньку про алфавіт, познайомилися з поняттями "число" і "цифра".
Наші вчителі наче добрі феї та провідники в дивовижний світ знань допомогли малюкам полюбити навчитись, оточили турботою, добротою та любов'ю!